מי אנחנו

רשת "צהרים טובים" של החברה למתנ"סים משמשת מטה מקצועי למסגרות הצהרונים הפועלות במתנ"סים בכל רחבי הארץ. ילדינו מגיעים למסגרת אחרי יום לימודים תובעני. מסגרת הצהרון מספקת סביבה המשכית בטוחה, הפגה, פנאי איכותי ומיומנויות חברתיות בדרך חוויתית ומעשירה.

לניהול צהרונים ברמה עירונית נדרשת מומחיות. שיעורי תחלופת כח האדם בצהרונים, פרופיל המועסקים בו ורמת הכשרתו מחייבים ניהול מקצועי ומבוקר השוטף להעסיק את כח האדם המתאים ביותר ולשמרו במערכת. הרשת מתווה תפיסה חינוכית, מדיניות הפעלה, מידע, ידע, נהלים וליווי מקצועי בשגרה ובמצבי קצה לקשת העוסקים בהפעלת המסגרות בשטח.

התפיסה הפדגוגית שלנו

התפיסה הפדגוגית של רשת צהרים טובים רואה בצהרונים, הנמצאים בליווי ופיקוח מקצועי, פלטפורמה חינוכית-העשרתית המשכית למסגרות החינוכיות של שעות הבוקר.
מתוך הכרות רבת שנים עם האתגרים העומדים בפני מפעילי מסגרות חינוכיות בשעות הצהרים, כוללת תפיסתנו עקרונות לבניית סדר יום מיטבי בהמשכו של יום הלימודים, ניהול ארוחת צהרים במודל משפחתי, העשרה מותאמת גיל ומגוונת המתמקדת ביכולות הרגשיות-חברתיות של הילדים, ואמצעים לפתרון דילמות מקצועיות תוך שיתוף צוותי החינוך וההורים.
היעד המרכזי של הצהרון הוא מתן יחס אישי לכל ילד, תוך התייחסות לעולמו הרגשי והקניית מיומנויות חברתיות בדרך חווייתית ומעשירה.
התפיסה הפדגוגית של רשת "צהרים טובים" משמשת כמצע לחינוך איכותי, כאמצעי לטיפוח רגישות של עובדים ומחנכים בגיל הרך, וכפתח להבנה מעמיקה של עולמו והתפתחותו של הילד.

הצוות שלנו כולל:

  • מנהלת פדגוגית ארצית
  • מנהלת הדרכה ארצית
  • מנהלת מערך פיתוח ערכות לגיל הרך
  • רעיונאית - כותבת תוכן פדגוגי
  • מנחי גיל רך, בעלי מומחיות והשכלה בתחום הגיל הרך. צוות המנחים שלנו פיתח עם השנים מומחיות והכרות עם האתגרים הייחודיים של מתכונת הצהרונים. הצוות מנחה את הצוותים הניהוליים ואת צוותי השטח בהטמעת התוכנית הפדגוגית שלנו ובהקניית אקלים מיטבי מתמשך.
  • בקרים מקצועיים המבקרים במסגרות לאורך כל השנה ומספקים מדד איכותי מתמשך לאיכות המסגרת ולצרכי ההדרכה של הצוות.